Dag 19 - Kings Canyon naar Alice Springs - 25 april

25 april 2018 - Alice Springs, Australië

De helft van de groep staat heel vroeg op voor een pittige wandeling van 3,5 uur, de andere helft besluit dat niet te doen en rond te lopen in de buurt van de tenten, er zijn veel vogels te zien en het is ook lekker om eens rustig te ontbijten en te douchen. Wij behoren vanzelfsprekend tot de laatste groep.

Vogeltje 2  Vogeltje 3    Vogeltje 5

Einde ochtend vertrekken wij richting Alice Springs,  weer met wat stops onderweg. Ik heb nog even een leuk gesprek met twee politieagenten, en eentje biedt aan een foto te make, ik zeg natuurlijk geen nee. 😊

Politie mate

Wij komen aan het einde van de middag aan. Het is een nationale dag vandaag: ANZAC day, een soort van 5 mei bij ons, ze herdenken alle mensen die in de diverse oorlogen omgekomen zijn. Bovenop een uitzichtspunt over de stad bezoeken we een monument.

Anzac day    Anzac day 3

Daarna naar het hotel en we installeren ons en eten gezamenlijk een heerlijke pasta. Morgenochtend wandelen we naar de stad, We gaan daar het welbekende museum van de flying doctors bezoeken.