Dag 17 - 16 februari - Fox Glacier naar Queenstown

16 februari 2016 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Wederom de hele dag in de bus met zo af en toe een stop. We zaten steeds achterin want helaas is er geen roulatiesysteem bij deze groep (het is net vroeg handdoekje leggen bij het zwembad door diverse mensen iedere dag, echt verschrikkelijk) maar we hadden actie ondernomen en zaten vandaag voorin! Een goed moment want het uitzicht was onderweg fantastisch. Door de bergen, veel groen en veel meren. Eerste stop was bij Ship creek, wandeling van 20 minuten. Door het bos en heel veel zandvliegjes.

ship creek ship creek 2

Via Westland National Park en de Haast Pas, langs vele meren (Hawea, Wanaka en Karawau) met prachtig blauw water richting Queenstown gereden.

haast pas, bus onderweg hawea kawarau

Rond vier uur in Queenstown aangekomen. Een echte toeristenstad, veel drukte. Er was een optie om met een stoomboot een paar uur te varen met een heerlijk diner aan boord en iets met schapen en honden, maar wij hebben daarvoor bedankt. Je zou  bijna meteen weer weg moeten en wij vonden dit te toeristisch en wilden wat rust pakken. De moeheid sloeg toe en dan moet je even voor jezelf kiezen want we hebben nog veel voor de boeg. Zijn dus Queenstown ingelopen, daar rustig gegeten en daarna naar de gondel gegaan om helemaal naar het hoogste punt te gaan voor een fantastisch uitzicht over de stad, bergen en meren.

gondel queenstown  gondel queenstown 4

Morgenochtend even geen programma dus rustig aan. In de middag een boottocht. En oh ja, de Chinezen en Japanners waren er ook weer, honderden, heel fijn. Heel veel drukte en fototoestellen.  We hadden ze ook echt gemist tot nu toe.

1. Anita:
    16 februari 2016
    Dus: op het juiste moment toegeslagen! En morgen weer!
    Ik had dat tijdens mijn Amerikareis ook en aangezien ik niet zo bereisd was, duurde het even voor het kwartje viel... En Japanners? Ik schreef destijds in mijn verslag: volgens mij is Amerika door de Japanners overgenomen...
  2. C&C:
    16 februari 2016
    Wat een prachtige uitzichten en dus goed moment voor een gondeltocht!!
  3. Mariska Hooijer:
    16 februari 2016
    gave foto's hoor, mooie uitzichten. En tja soms is het nodig voor de welbekend 'break'. Doen jullie goed. Geniet nog maar lekker.
  4. Joan:
    17 februari 2016
    Goed dat jullie wat reisgenoten naar de achterkant van de bus hebt gemept! Het uitzicht voorin de bus is inderdaad prachtig mooi. Ook vanuit het gondeltje. Tja, bataljons fotograferende chinezen en japanners; je ontkomt er niet aan.
  5. Cynthia:
    17 februari 2016
    Ziet er fantastisch uit! Geniet ervan!