dag 6 -Banff naar Jasper en een gave excursie !

23 mei 2014 - Jasper, Canada

Vroeg op en de reis voert ons naar Jasper via de Icefield Parkway met veel mooie stops. We rijden weg in de regen en de kou, het is 6 graden. Gelukkig gaat dat gedurende de dag beteren, het wordt steeds warmer en droger.

Onderweg zien we in het bos achter veel bomen een zwarte beer maar kunnen daar helaas geen foto van maken. We stoppen bij Bow Lake en Peyto Lake.  Ook hier weer die prachtige blauwe kleuren.

Lake Peyta

Na de lunch stappen we in een bus bij het visitors centre van de gletsjer,  die brengt ons halverwege de berg waar we overstappen in een gigantisch grote bus, de Ice Explorer en we rijden de gletsjer op. Wauw, we stappen uit en staan met onze voeten in de sneeuw, hoe gaaf is dat!  We lopen wat rond, kijken onze ogen uit en gaan daarna weer naar beneden.  De gletsjer, horen wij later, is qua afmeting net zo groot als Vancouver.

Icefield 1  Icefield 2  Icefield 3

In de middag een stop bij nog een mooie waterval. Daarna door naar ons motel in Jasper waar we rond half zes zijn.

waterval Sasketchewan

Na het eten hebben we een hele speciale excursie geboekt: we gaan motorrijden op een Harley Davison!  We worden met een busje opgehaald en naar een winkel gebracht, daar worden we in het leer gehesen,  helm op en gaan met die banaan. We zien er niet uit, of juist wel? De Harley met zijspan staat klaar, de een gaat in het bakkie, de ander achterop, we mogen zelf de motor starten en het karakteristieke geluid van de Harley weerklinkt. We mogen hier een uur van genieten en rijden over de Highway tussen de bomen en bergen, te cool!  Na een half uur wisselen we van plek en rijden terug naar het hotel. Weergaloos, hoe leuk is dit?  We hebben genoten!

Harley 1  Harley 2  Harley 3

Harley 4    Harley 6

Wat een leuke dag vandaag, helaas geen wilde dieren gespot verder maar wel "born to be wild". HEERLIJK.  Groeten uit Canada!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joke:
    Hallo Shirley en Lidwina,

Wat een mooie foto,s en de foto met het leer en de helm is helemaal geweldig. Jullie samen op een harley dat is zeker cool. En ja het geluid van een harley is zeker geweldig en jullie zien er heel stoer uit. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Geniet van al het moois wat jullie ervaren.

Groetjes Joke
  2. Astrid:
    22 augustus 2014
    Fijn dat jullie zo genieten en wat leuk om te lezen
  3. Karin:
    22 augustus 2014
    Gaaf hoor meiden. Zowel de ervaring met de ijsbus als met de Harley. Ook al lijkt het er op dat de laatste ook wel de mafste is die jullie ooit gedaan hebben. Op de foto's volgens mij veel slappe lach...
  4. Anja:
    22 augustus 2014
    Dit is toch veeeel te gaaf, niet gewoon meer, GEWELDIG!
    Prachtige foto's wat zijn jullie toch op een prachtige plek en dan ook nog in het leer op een motor, niet te geloven. Geloven jullie het zelf nog wel, is toch 1 grote droom?! groetjes, Anja.
  5. Hennie:
    22 augustus 2014
    Jeetje wat gaaf. Two leather girls in de Rocky Mountains.
  6. Ria:
    23 augustus 2014
    Echt geweldig zeg,wat zullen jullie een geweldige dag hebben gehad!