Bijna .......

14 augustus 2014

Allebei zijn we nu vrij ... vandaag en morgen dus even onthaasten!

Het volgende artikel stond onlangs in de Telegraaf: Grootse zalmtrek in Canada
Het is een fenomeen dat elk jaar plaatsvindt, maar dit jaar maakt West Canada zich op voor de grootste zalmtrek sinds jaren. Miljoenen zalmen trekken deze maand, september en oktober de rivieren op om hun eitjes te leggen op de plek waar ze vier jaar daarvoor geboren zijn. Slechts een keer in de vier jaar is de zalmtrek op z'n grootst en aangezien in 2010 de laatste grote trek was, wordt nu uitgekeken naar de circa 70 miljoen vissen die alleen al de Fraser River optrekken.
Er liggen altijd wel grote vijanden op de loer. Voor grizzly beren en zeearenden vormt de zalmtrek een jaarlijks zwemmend buffet.

Tja, zo'n bericht maakt ons alleen maar enthousiaster. Morgen de koffer pakken en zaterdagochtend heel vroeg vliegen we, via Londen, naar Vancouver. Heel erg benieuwd naar wat ons te wachten staat natuurlijk.....

1. Lia:
    14 augustus 2014
    Die beren staan elkaar te verdringen, moet je maar rekenen :)
  2. Joan:
    Hoi Shirley, Lidwina,

Leuk dit blog! Vanzelfsprekend gaan we jullie avonturen op Vancouver Island volgen! Heel veel plezier en een goede reis!

Hartelijke groetjes,
    Nico en Joan
  3. Hennie:
    15 augustus 2014
    Nou als jullie geen zalmen, beren en zeearenden zien, dan snap ik er niets meer van :-)
  4. Joke:
    Hoi Shirley en Lidwina,

Spannend en avontuurlijk geniet en laat de reis er een zijn die onvergetelijk zal zijn. Ga jullie volgen en ga mee zeker genieten van jullie verhalen.

Groetjes Joke
  5. Karin:
    15 augustus 2014
    Het zal ongetwijfeld leuk, spannend, interessant en indrukwekkend zijn. Heel veel plezier meiden!
  6. Astrid:
    16 augustus 2014
    Nou meiden, vandaag is het zover. Ik heb jullie net afgezet op Schiphol. Ik wens jullie een goede reis naar Canada en heel veel plezier!

xxx
  7. Carla:
    16 augustus 2014
    Fijne vakantie, geniet er van dames