Gearriveerd in Vancouver!

17 augustus 2014 - Vancouver, Canada

De wekker ging om half vier 's morgens.. maar een paar uurtjes geslapen dus. Naar Lidwina gereden, een kopje koffie gedaan en vandaar bracht Astrid ons naar Schiphol.  Een voordeel van zo vroeg aanwezig moeten zijn: je kan heerlijk doorrijden.  Inchecken en daar gingen we dan mooi op tijd naar Londen Heathrow. Daar werden we met een bus van de ene terminal naar de andere gebracht en was het wachten op de volgende vlucht.  Maar weer aan de cappuccino dus .. keuzes, keuzes.

Cappucino Heathrow

Het vliegtuig van Air Canada stond al klaar en op tijd gingen we aan boord.

Uiteindelijk met een uur vertraging vertrokken, goede vlucht gehad en rond half een geland. Maar toen door de douane, wat een crime, wel 40 rijen mensen. Dat duurde even... ondanks een bezweet rood hoofd (nee mijnheer ik heb niets aan te geven, ik heb opvliegers) door kunnen lopen, snel de koffer ontvangen en met de taxi richting hotel. Alle taxichauffeurs zijn mannetjes uit India met baard en tulband. In het hotel de reisleidster ontmoet die ons vertelde dat we een groep van 40 personen hebben met Nederlanders, Belgen en Engelsen. Morgen begint de rondreis, de middag zijn we even Vancouver ingelopen. Lekker weertje, cruiseschepen gezien, waaronder de Holland Amerika lijn, en watervliegtuigen. Ook nog twee bruiloften. Vriendelijke mensen hier, alles op de weg goed geregeld, men houdt zich aan de regels en een zebrapad is een zebrapad. Ook veel bedelaars. Oude en nieuwe gebouwen door elkaar heen. We zijn erg moe vanwege het tijdsverschil, het is hier negen uur eerder. Dus het lijf zegt bedtijd terwijl het drie uur in de middag is. We proberen het vol te houden maar besluiten toch op tijd naar de hotelkamer te gaan. Morgen weer een dag....