dag 14 - 13 februari - Nelson

13 februari 2016 - Nelson, Nieuw-Zeeland

We mochten uitslapen tot half 8! We zijn naar de plaatselijke handcraft en art markt in Nelson geweest en de winkelstraat doorgelopen. Goed geslaagd voor souvenirs en gepind. Daarna naar het Abel Tasman Nationale park dat we vanaf het water gezien hebben, we werden afgezet op een strandje (Ancharage) waar we wat gewandeld hebben.

Abel Tasman abel park abel park 2

Met de boot weer terug, gegeten en toen zijn we naar "The Opera in the Park" in Nelson gegaan. Dit is een tweejaarlijkse avond in een plaatselijke football stadion met vele optredens, klassiek, a capella, maar ook pop/rock. Heel toevallig dus net dat wij er waren! We wisten niet zo goed wat we er van konden verwachten want je moest ook je eigen stoel en drankjes meenemen. Maar we hadden zoiets van: dit willen we wel eens meemaken. Achteraf zijn we zo blij dat we wel gegaan zijn want het was een fantastische avond. Het zat bommetje vol, allemaal op verschillende klapstoeltjes of kleden, met wijn en kaasplankjes, plastic bakjes met eten, we hebben echt van alles voorbij zien komen. Heerlijk om te zien. Er was uitstekende muziek (zelfs de opera vonden we mooi) en na afloop als finale ook nog prachtig vuurwerk.  En wat ook gaaf was: na afloop liep iedereen heel rustig en ordelijk met zijn eigen stoel en afval naar buiten. Nog nooit meegemaakt!

Nelson opera in the park  Nelson opera in the park 3 Nelson opera in the park 2

1. Cees Benschop:
    Prachtig
  2. Rob jahnl:
    13 februari 2016
    Wat een mazzel dat jullie dat konden meemaken. Iedereen zijn eigen troep mee teug? Ongelofelijk!
  3. Joan:
    13 februari 2016
    Jullie dag is goed begonnen met een uurtje langer blijven liggen. Mooi strandje ook, en wat een geluk jullie het concert konden bijwonen!
  4. Anja:
    wat een verrassende dag!
  5. Corine Troost:
    13 februari 2016
    Precies op het juiste moment op de juiste plaats, hoe gaaf!!!
  6. Nicole de Koning:
    13 februari 2016
    Wat een timing dames. Heel bijzonder om dit mee te maken.
  7. C&C:
    Top dag volgens mij!!
  8. Anita:
    13 februari 2016
    Well,daar kunnen wij een voorbeeld aan nemen! Eigen troep mee terug nemen en ordelijk het veld verlaten...
    Fijn dat jullie dit mee konden maken.
  9. Sara:
    13 februari 2016
    Klinkt goed, gaaf zeg! Veel plezier nog!!
  10. Hendrina Sophia Van Veen-Kaaij:
    14 februari 2016
    De onverwachte dingen zijn vaak heel leuk.
    Vol afwachting naar jullie verdere reis.
  11. Anita:
    14 februari 2016
    En nu nog een aardbeving?