dag 13 - 12 februari - Wellington naar Nelson

12 februari 2016 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen om negen uur met de ferry vertrokken voor de 3,5 uur durende overtocht naar Picton. Met andere woorden: van het noordereiland naar het zuidereiland.  Een rustige overtocht, eerst de zee om ons heen, daarna tussen de groene bergen door.

ferry picton ferry picton 2

Met bus nummer 3 inmiddels, richting wijngaard Withers Hills gereden voor een proevererij van 2 witte wijnen met wat kaas en tapas. Ik ben geen wijndrinker, maar moest proeven en helaas; ik vind het nog steeds niet lekker. Lidwina vond het overigens wel heel lekker en heeft ook mijn glaasjes leeggedronken...

wijn shirley wijn shirley 2

Doorgereden naar ons hotel in Nelson. Vele bergen om ons heen, een stuk groener ook. Rond vijf uur gearriveerd en rond kwart voor zes weer door want we gingen in kleine groepjes uiteen om een home cooked meal te eten bij lokale bewoners. Zo kwamen wij terecht bij Meriam en Andrew. Was erg leuk, ze hadden uitgebreid gekookt, we hebben heerlijke lam gegeten. Leuk om zo te ervaren!

diner Meriam andy

1. Cees Benschop:
    12 februari 2016
    Toppie joh .... en wijn drinken leer je misschien nog weleens
  2. Karin:
    Dat snuitje: kostelijk.
  3. C&C:
    12 februari 2016
    Prachtige bergen. Genieten lijkt mij!!
  4. Hendrina Sophia Van Veen-Kaaij:
    13 februari 2016
    Leuk logeeradres voor de t oekomst.
  5. Ron:
    13 februari 2016
    Wat leuk lekker mee eten bij wild vreemde mensen en dan maar afwachten wat je krijgt. Gelukkig lusten jullie bijna alles maar toch. Ook weer spannend Zag wel op de foto dat er genoeg was :-)
  6. Joan:
    13 februari 2016
    Jullie zien er lekker gebruind uit, meiden! En jullie kunnen weer een mooie dag afstrepen op de kalender!