Dag 15 en 16 The Great Bear Lodge -> Wauw !!

2 september 2014 - Vancouver, Canada

Om zeven uur werden we gewekt door een klop op de deur. Kwart over zeven ontbijt en acht uur op pad. Dat doen we drie keer per dag, de tweede dag overdag twee keer een boottocht en tegen de avond na het diner naar uitkijkpost nummer drie. De derde dag doen we de uitkijkpost in de ochtend en in de middag een korte wandeling. De avond weer naar de uitkijkpost.  Hieronder een foto van het uitzicht vanuit de uitkijkpost.  We zitten dan in een soort van houten bak op een plastic stoeltje dit beeld te bekijken. De beren kwamen meestal helemaal midden bovenin achter het groen in beeld, dat betekende dus veel inzoomen.

houten uitkijkpunt

Waar we gisteren nog dachten weinig dieren te gaan zien, dat werd deze twee dagen ruimschoots goedgemaakt. Wat hebben we veel mogen zien en wat hebben we daarvan genoten!

Hoe gaaf, vet cool,  bijzonder, prachtig, indrukwekkend en "breathtaking" is het wel niet om van dichtbij een visarend en wel 14 verschillende grizzlyberen te mogen zien - in het wild, in HUN omgeving. Voeg daarbij de prachtige omgeving met water, bomen, de wind en de regen en heel misschien kan je dan begrijpen dat wij soms met open mond dit alles hebben zitten bekijken met een big smile op ons gezicht.

Foto's zeggen natuurlijk zoveel meer dan woorden, dus hier komen ze:

visarend 2

visarend 3 visarend 4

En de natuur om je heen is natuurlijk ook prachtig:

boom in nevel

De foto' s van de grizzlyberen: