Dag 19 - 18 februari - Queenstown naar Te Anau

18 februari 2016 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Dat was me het dagje wel. Het eerste uur was droog en daarna ging het alleen maar harder en harder regenen.

regen!

Vandaag weer ver rijden, we hadden 430 km af te leggen. Met bus nummer 4 dit keer. We dachten er op vooruit gegaan te zijn maar gedurende de reis zijn we van het tegenovergestelde overtuigd. De rit op zich was in een mooie omgeving. Veel prachtige bergen, meren en heel veel schapen en groene bebossing gezien onderweg. Via de enige tunnel door een berg in NZ, de Homertunnel (uit 1935, echt door het steen heen) naar Milford Sound gereden waar we een korte cruise gemaakt hebben. Dat ging langs de steile wanden van de fjorden en de vele watervallen. Doordat het zo regende waren er gigantisch veel (en ook mooie) watervallen vanaf de bergwanden. Daarna dezelfde weg weer terug richting Te Anau, voor de overnachting. En het gedoe in de bus begon, het luik in het dak lekte en ook aan de zijkant bij de ramen drupte er regelmatig water naar beneden, de airco werkte niet goed (achterin de bus warm, voorin bij de ramen was het ijskoud). De ramen besloegen en de chauffeur moest zelfs een paar keer de bus aan de kant zetten om de ramen schoon te vegen voor zicht. We hebben dit echt nog nooit meegemaakt. De omgeving hier is en blijft overigens mooi. Wel hopen we natuurlijk dat het stopt met regenen . En we hopen op bus 5, zonder problemen, met jacuzzi, masseur en bad !  Excuses voor het klaagverhaal maar zo is de dag nou eenmaal verlopen....  Desondanks blijven we genieten hoor !

waterval 2

1. Anita:
    18 februari 2016
    Klagen mag en jullie hebben iets te klagen. Alles goed opschrijven en de reisleider laten ondertekenen en in Nederland reisbureau aanklagen. Heb ik ook gedaan en de helft van mijn dure Amerikareis teruggekregen.
    Maar ik wist niet dat het zoveel regende in NZ.
    Blijf genieten!
  2. Anja:
    18 februari 2016
    Er moet toch wat te wensen en dromen overblijven, anders wordt het leven zo saai. Wie weet krijgen jullie na al die regen de meest mooie regenbogen te zien, ik zal daarvoor gaan duimen.De natuur maakt gelukkig veel goed. xx