Dag 20 - 19 februari - Te Anau naar Dunedin

19 februari 2016 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

De gordijnen open en.... geen regen! Heerlijk, dat scheelde een hoop gespetter in de bus. En daar gingen we weer ... Onze reisleidster had een verrassende stop geregeld bij Croydon Aviation Trust. Zij restaureren daar oude vliegtuigen, daarnaast maken zij lichtgewicht vliegtuigen en restaureren ze ook nog een hele mooie oude loc. Wat begon als hobby van een echtpaar heeft geresulteerd in een mooi klein museum en werkplaats waar mensen met hart en ziel aan het werk zijn. Was gigantisch leuk en mooi!

loc

vliegtuig croydon  vliegtuig croydon 3

Daarna door naar Dunedin, rond half 2 gearriveerd en daar de middag doorgebracht. Stadje met Schotse invloeden, ook een universiteitsstad. Wij zijn naar het museum of art geweest en, omdat het moest, naar de chocolade fabriek van Cadbury. Daar een rondleiding gehad, wat geproefd (het is echt heel onbeleefd om nee te zeggen natuurlijk) en wat chocolade meegekregen - ach, iemand moet het doen. Daarna in het café genoten van een super lekkere, speciale met smaakje naar keuze, warme chocolademelk.

cadbury cadbury 2 cadbury 3   st Pauls Dunedin

Nog wat rondgelopen in het stadje, gegeten en naar de kamer gegaan. De winkels in Nieuw Zeeland gaan, vreemd genoeg, al om zes uur dicht, de supermarkten om acht uur en de restaurants om negen uur. Dat is wel even wennen. Morgenochtend stappen we in Dunedin op een historische trein, weer eens wat anders .....