Dag 21 - 20 februari - Dunedin naar Omorama

20 februari 2016 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Vandaag zijn we voor de verandering met een historische trein gaan reizen,  en wel van Dunedin naar Pukerangi. Een ritje van twee uur door een prachtige omgeving, ook door 12 tunnels (rotsen) heen.

station dunedin trein dunedin trein dunedin 2   trein dunedin 5

Op het mini stationnetje van Pukerangi er uit. Is 1 huisje dat ook nog dicht is,  de trein gaat van daaruit weer retour. Daar de bus weer in. Doorgereden naar Moeraki met onderweg werkelijk prachtige luchten, wolken.

mooie lucht onderweg

De Mouraki boulders bekeken. Eerst een glad en glibberend strand op, de water door je tenen en daar liggen dan diverse ronde stenen, zo gevormd door erosie, bijzonder om te zien.

moeraki moeraki 2 moeraki 3

Vervolgens naar de eindbestemming Omarama,  waar we na een lange busreis om half zeven aankwamen. In het stadje zelf weinig te beleven, puur om te eten en te slapen. En we beseffen ons vandaag dat we al weer drie weken onderweg zijn, zeg! Morgen de laatste lange reis met de bus, via Mount Cook naar Christchurch waar we dan een aantal dagen zullen verblijven.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anita:
    20 februari 2016
    Mooie treinreis! En alweer drie weken weg? Zit de helft er dus al op.
  2. Joan:
    20 februari 2016
    Wat een mooie rit hebben jullie gemaakt! En wederom prachtig natuurschoon, zelfs de wolken zijn er mooi (zolang er natuurlijk geen regen uit valt...).
  3. Cees Benschop:
    20 februari 2016
    Nog maar even lekker genieten
  4. Mariska Hooijer:
    20 februari 2016
    Leuke treinreis, ziet er mooi uit zo op de foto. Prachtige foto's. Geniet maar lekker !