Dag 21 - 20 februari - Dunedin naar Omorama

20 februari 2016 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Vandaag zijn we voor de verandering met een historische trein gaan reizen,  en wel van Dunedin naar Pukerangi. Een ritje van twee uur door een prachtige omgeving, ook door 12 tunnels (rotsen) heen.

station dunedin trein dunedin trein dunedin 2   trein dunedin 5

Op het mini stationnetje van Pukerangi er uit. Is 1 huisje dat ook nog dicht is,  de trein gaat van daaruit weer retour. Daar de bus weer in. Doorgereden naar Moeraki met onderweg werkelijk prachtige luchten, wolken.

mooie lucht onderweg

De Mouraki boulders bekeken. Eerst een glad en glibberend strand op, de water door je tenen en daar liggen dan diverse ronde stenen, zo gevormd door erosie, bijzonder om te zien.

moeraki moeraki 2 moeraki 3

Vervolgens naar de eindbestemming Omarama,  waar we na een lange busreis om half zeven aankwamen. In het stadje zelf weinig te beleven, puur om te eten en te slapen. En we beseffen ons vandaag dat we al weer drie weken onderweg zijn, zeg! Morgen de laatste lange reis met de bus, via Mount Cook naar Christchurch waar we dan een aantal dagen zullen verblijven.