Dag 21 - Darwin naar Kakadu National Park - 27 april

27 april 2018 - Kakadu National Park, Australië

Hoezee, hoezee, onze Koning is jarig en we missen de vrijmarkten in Nederland. Gelukkig staat daar een prachtige reis tegenover. Maar we hebben wel een paar oranje dingetjes geregeld voor in de bus en zingen uit volle borst het Wilhelmus in de hal van het hotel.

Een lange reis dag vandaag, weer 506 kilometer. We hebben een leuke bus chauffeuse, een oud politie agente die buschauffeur geworden is, ze weet veel en leuk te vertellen onderweg. We zien onderweg veel enorme termieten heuvels. Ook zijn er veel gecontroleerde brandjes, dat doen ze om het vele stro gras weg te branden zodat er weer nieuw leven komt. We maken 1 lange stop onderweg naar de Cooinda lodge in het park. Meer is er ook niet in de buurt en we zijn daar twee nachten. Wel is er de prachtige natuur. Je moet een stukkie rijden om in iets moois terecht te komen. De stop is bij de Florence Falls, je moet een flink stuk lopen om er te komen maar het is er prachtig en we eten daar de door onszelf  meegebrachte broodjes op. Sommigen gaan er ook zwemmen, maar wij doen dat niet en genieten van het prachtige uitzicht en de vissen die in grote getale rondzwemmen. Dan weer het stuk omhoog lopen om de bus in te stappen en we komen aan het eind van de middag aan in de lodge.

Hoezee!  Termietenhoop  Florence Falls  Visjes  Klim Falls  Florence Falls 2

1. Joan:
    29 april 2018
    Zóóó, die termietenheuvel is groter dan wij hebben gezien (in ZA), en wat een pracht weer die waterval. Ik zie geen broodjes maar zelf meegebrachte chippies??? 😁 Het blijft genieten, dames!
  2. Karin:
    Mooi......
  3. Anja:
    29 april 2018
    wat een prachtige natuur,enorm! Jullie zien er wat verhit uit,behoorlijk warm zeker? ik blijf meegenieten, geweldig avontuur 👍aan die vrijmarkten mis je echt niks,als ik de foto's zo zie!
  4. Mariska Hooijer:
    29 april 2018
    prachtige foto's, mooie natuur. Jullie zijn lekker bezig dames. De beenspieren worden prima ontwikkeld met al dat lopen ! Super reis hoor.
  5. Anita:
    29 april 2018
    Er moeten vast kilo af zijn, na al dat lopen en klimmen!
    Keken de mensen raar op van het Wilhelmus?