Dag 22 - Kakadu National Park - 28 april

28 april 2018 - Kakadu National Park, Australië

We rijden het park in. Op gegeven moment kan de bus niet verder omdat het water te hoog staat. We kunnen geen risico nemen omdat er krokodillen zijn. We stappen de bus uit op afstand om andere auto's er wel door te zien rijden. We spotten een visarend in de boom. Ach, we pakken gewoon een andere weg.

Crocodile bord  Waterweg auto  Visarond onderweg

We bezoeken het Bowali visitor Centre en het Warradjan Cultural Center.

Warradjan Bowali Seizoens kalender Seizoens kalender 1 Seasonal calendar

Daarna maken we een wandeling in Kakadu National Park en wel naar de Gun-Warddenwarde lookout. Een prachtige wandeling langs mooie goedbewaarde dus duidelijke rotstekeningen van de aboriginals.  We zien verder onderweg nog een libelle, wandelende tak en grote spin. De beloning bij de lookout is een prachtig uitzicht.

Bord wandeling Libelle Wandelende tak Spin  Aboriginal Art 1 Aboriginal Art 2 Aborihinal Art 3 Aboriginal Art 4a Aboriginal Art 5  Aboriginal Art 6  Uitzicht (1) Uitzicht met s en j

We wandelen terug naar de bus die ons afzet bij onze lodge. We kunnen nog lekker een uurtje relaxen en zwemmen. Even bijkomen, heerlijk. Het diner doen we weer gezamenlijk, er is tenslotte niets anders in de buurt. We genieten nog even na van wat we gezien hebben maar gaan weer op tijd naar bed want morgen gaan we weer vroeg op om op het water te kijken naar een zonsopgang vanaf het water.

1. Anita:
    1 mei 2018
    Wat een avontuur, krokodillen! Enge beesten, maar ik wil er wel altijd heen als ik in Artis ben...
  2. Annette Wolthers:
    1 mei 2018
    Wat is het toch een prachtige reis! Goed dat je oppast met die enge beesten, we zien jullie graag weer terug !
  3. Corine Troost:
    Geniet van de Yellow Water vaartocht bij zonsopkomst! Beware of the crocs🐊😉
    Zo tof om jullie te volgen en mee te genieten van alle plekjes waar mijn voetstappen ook staan! Nog heel veel plezier!!!
  4. Mariska Hooijer:
    1 mei 2018
    bus kan er niet door vanwege te hoog water en mogelijke krokodillen; dat kun je je in NL toch echt niet voorstellen. Geweldig. En wat een gave muurtekeningen. Op naar de zonsopgang op het water.