Dag 24 en 25 - Darwin naar Cairns en Cairns - 30 april en 1 mei

1 mei 2018 - Cairns, Australië

We vliegen met een tussenstop naar Cairns op 30 april. Het is vroeg en eerst... koffe!

Koffie...

We komen in de middag aan in Cairns. We wandelen wat door de leuke stad en installeren ons in het hotel. Helaas heeft het verkoudheid virus dat de hele reis al door de bus gaat en wij totnogtoe alleen de kuch van hadden, mij ook gepakt in de vorm van een hele strakke stijve pijnlijke nek. Die airco is altijd killing, wij zijn er gewoonweg niet aan gewend. Ik besluit naar een dokter te gaan voor pijnstillers. In de avond is er een vis bbq bij het hotel.

1 mei staat er een excursie gepland: de Billy T Cape tribulation tour. Een 4 wheel drive rit door het mangrove bos, inclusief boottocht, lunch en wandelingen. We besluiten dat ik dat niet ga doen en Lidwina wel. Ik wil mijn rust pakken want morgen staat een boottocht naar het Great Barrière Reef met snorkelen op het programma.

Het is een goede keus geweest, ik heb rustig wat door Cairns gewandeld, wat geslapen en mijn rust gepakt. Lidwina heeft in een hobbelige bus gezeten maar prachtige dingen gezien. Mangrovebos, diverse vogels, slang en wallabi's. Helaas daar geen foto's van (want kan ze niet via wfi over zetten), maar het was prachtig. Ik ben naar de haven gewandeld.