dag 1 en 2 - 31 januari / 1 februari - Singapore

1 februari 2016 - Singapore, Singapore

We zijn op zondag 31 januari met Singapore Airlines van Amsterdam naar Singapore gevlogen. Zodra je het vliegtuig instapt voel je de vakantiesfeer al hangen. Vriendelijke dames in sarong die je al lachend ontvangen en prima service verlenen gedurende de 13 uur in de lucht. Slapen lukt nooit dus we hebben allebei 3 films zitten kijken.

Amsterdam naar singapore

We  zijn mooi op tijd aangekomen. Totaal geen controle van tassen en koffer in Singapore (tot onze grote verrassing, alleen de paspoorten), de koffers kwamen ook snel. Transfer geregeld (met een chauffeur die echt plezier in zijn werk had - NOT - want we moesten zelf de koffers hoog de bus in tillen, er kon echt geen lachje vanaf en we denken ook dat hij soms met zijn ogen dicht reed maar we kunnen het niet bewijzen....). Maar ach, binnen drie kwartier waren we (in leven) in ons hotel. En wat voor hotel..... prachtig!  Wel hebben een grote kamer op de 43e verdieping met uitzicht over de stad.

room with a view in singapore  uitzicht kamer singapore

Wel fijn dat de kamer klaar was want we waren vroeg gearriveerd (0715 uur in de ochtend). Moe als we waren, nacht overgeslagen, een dutje gedaan en toen gaan oriënteren.  Onder het hotel is een food court en winkelcentrum. Even gezwommen en daarna gaan wandelen. Prachtige gebouwen, oud en nieuw. En schoon dat het is....  er staan hoge boetes op bijv. kauwgom uitspuwen en papiertjes laten vallen en het werkt!  We zijn naar Marina Bay gelopen daar is een groot en mooi winkelcentrum waar we iets gegeten hebben. Een van die tentjes had wel een hele bijzondere naam.

naam eettent  eten dag 2

Daarnaast ligt een prachtig hotel met 3 torens en een soort van schip bovenop, een echte eyecatcher. We hebben een mooie lasershow op het water en de Merlion (half vis, half leeuw - symbool van Singapore) van afstand gezien. Ook de Singapore flyer, een reuzenrad, maar die stond stil.  Daarna terug naar het hotel. Moe. Morgen weer een dag - we gaan dan de hop on,  hop off bus gebruiken.

toeristen hotel Marina Bay Sands

skyline singapore

Merlion Singapore flyer

1. Astrid:
    1 februari 2016
    Ziet er helemaal super uit zeg!!!!
  2. Hennie:
    1 februari 2016
    Ziet er prachtig uit zeg, wens jullie nog veel plezier en ik wacht eel op nieuwe fotos
  3. Annette Wolthers:
    1 februari 2016
    Jullie zijn er !!! En wat klinkt het al top, vakantie, anders, er uit zijn, belevenissen, kortom super !!! Veel plezier !!!!
  4. Anja:
    1 februari 2016
    Wat fijn dat jullie een goeie vlucht hebben gehad. Veel plezier, leuk om zo een beetje mee te kunnen reizen!
  5. Mary:
    1 februari 2016
    Ziet er veelbelovend uit, dames. Mooie foto's.
  6. Alie Bonekamp:
    1 februari 2016
    Bekende beelden. Prachtige stad. Enjoy iT.
  7. Karin:
    1 februari 2016
    Leuk meiden, ga vooral zo door!
  8. Corine Troost:
    1 februari 2016
    Wauw! Wat een heerlijke start van jullie reis! Enjoy Singapore!
  9. Joan:
    1 februari 2016
    Fijn dat jullie veilig geland zijn en wat een prachtig uitzicht vanuit jullie hotelkamer!
    Ziet er goed uit jullie warme hap... We zijn nu al benieuwd naar jullie verdere avonturen.
  10. Ria:
    1 februari 2016
    Super dames, heel veel plezier!
  11. Astrid:
    Heel veel plezier
  12. C&C:
    2 februari 2016
    Lekker hoor. Het reuzenrad is wel heel leuk mocht hij het nog gaan doen. Denk alleen dat jullie hotelkamer een soortgelijk uitzicht geeft Veel plezier morgen!
  13. Carla:
    2 februari 2016