Dag 34 en 35 - 4 en 5 maart - Damai naar Amsterdam !

4 maart 2016 - Damai Beach, Maleisië

De laatste dag in Maleisië. Nog even relaxen, de koffer pakken, wat eten en dan aan het einde van de middag naar het vliegveld van Kuching. We hebben vanmorgen de vele foto's nog even terug zitten kijken en daar intens van genoten. Maar wat wil je met zo'n reis: eerst vier dagen in Singapore, daarna de rondreis van drie weken in Nieuw-Zeeland en vervolgens ruim een week in Maleisië.  Wat hebben we veel gezien en meegemaakt zeg. Er waren ontelbare ups en ook wat downs: well,  that's life!  We hebben een top tien samengesteld van waar we het meeste van genoten hebben en weet dat we dat moeilijk vonden.

10. Het bijwonen van de herdenkingsdag in Christchurch.

empty chairs 4

9. Opera in the park in Nelson.

Nelson opera in the park 2

8. Botanic garden Singapore - orchideeën tuin.

orchidee4

7. Singapore - de gebouwen

Singapore by night

6. Gardens of the bay - cloud forest

cloud forest 3 cloud forest 4

5. Hobbiton

Hobbit 3

4. Mount Cook (wel de vakantiefoto van het jaar!)

mount cook 4

3. In de kooi in de leeuwenkooi - Orano

Lion encounter 6

2. Orang Oetang Semenggoh

Orang Oetang 5

1. Maori  (Voor ons de absolute nummer 1!)

Maori Village 5

We hebben genoten de afgelopen vijf weken. Ook hebben we met heel veel plezier de dagelijkse blog geschreven. We hadden veel volgers, leuk dat jullie met ons mee gelezen hebben. Dank ook voor de vele reacties, voor ons ook erg leuk om te lezen.

Dikke kus van ons aan jullie en na dag 35 gaan we jullie weer ergens in levende lijve tegenkomen en begint het dagelijkse (werk) leven weer.

lidwina shirley Dank en tot ziens !

1. Alie Bonekamp:
    4 maart 2016
    Een geweldige reis dus. Ik wens jullie een goede terugvlucht. Groetjes Alie.
  2. Marjo:
    4 maart 2016
    Ik heb genoten van jullie reisverhalen en mooie foto's! Goede reis terug naar Nederland!
  3. Astrid:
    4 maart 2016
    Een goede terug vlucht en tot morgenvroeg xxx
  4. Sara:
    4 maart 2016
    Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt! Een fantastische top 10. Zal straks wel even wennen zijn om het gewone leven weer op te pakken! Probeer vooral ook na te genieten. Fade in, fade out . Tot gauw!!!
  5. Linda Heijnen:
    4 maart 2016
    Goede reis terug! En een prachtige top 10 hebben jullie samengesteld.
  6. C&C:
    4 maart 2016
    Prachtige reis!! En leuk om zo mee te lezen. Goede terugvlucht en misschien zien wij elkaar nog op Schiphol morgen ;)
  7. Karin:
    4 maart 2016
    Alsof we er zelf bij waren. Bon voyage. Groetjes vanuit een koud, nat en guur Nederland en tot snel.
  8. Tina:
    4 maart 2016
    Het was weer een plezier om (bijna) dagelijks jullie reisverhalen te lezen. Het leek me een geweldige reis, dat nemen ze jullie niet meer af. Alvast een veilige terugvlucht !
    Vele groetjes van mezelf & Jeroen
  9. Joan:
    4 maart 2016
    Hi Shirley & Lidwina, ontzettend genoten van jullie belevenissen in de afgelopen 5 weken. Top 10 is geweldig, voor jullie de Maori's op maar met stip is onze favoriet die ontzettende grappige foto van moeder en zoon... ; ))
    Wij wensen jullie een vlotte en veilige terugreis toe!
  10. Hanneke van der Burg:
    4 maart 2016
    Goede reis terug en welkom thuis jullie verhalen hielpen uitstekend om het "katterige" na vakantiegevoel in gewone banen te leiden! Ik bleef nog even in Vakantie sfeer sterkte met thuiskomen!
  11. Anja:
    4 maart 2016
    Fantastisch, heb enorm meegenoten, jammer dat de reis voorbij is. Hoop dat het voor jullie niet zo snel is gegaan als voor mij, hoewel dat meestal betekend dat je genoten hebt. Wat een mooie herinneringen en ervaring nemen jullie mee naar huis, dat neemt niemand meer af! Goeie terug reis, xx Anja.
  12. Kelly:
    Wat een reis! Gaaf hoor!
  13. Wilma:
    Goede reis naar huis.
    Genoten van jullie blog met mooie en leuke foto's .
  14. Mariska Hooijer:
    4 maart 2016
    Hele goede reis naar huis. Jullie hebben echt heel leuke en mooie verhalen geschreven. Konden we toch een beetje mee leven. Dit neemt niemand jullie meer af. Super gaaf.
    Tot gauw weer op NL bodem.
  15. Ron:
    5 maart 2016
    Nou, Ikheb er ook van genoten hoor. Prachtige verhalen nog mooiere foto's ben alweer benieuwd naar het grote fotoboek

welkom thuis weer
    Ron
  16. Scott:
    5 maart 2016
    Wat een prachtige reis, hele leuke reisverhalen! Goede reis terug en lekker nagenieten
  17. Hennie:
    5 maart 2016
    Dankjewel voor jullie leuke verhalen.
    Nu weer home sweet home.
  18. Corine Troost:
    6 maart 2016
    Prachtige top 10! Was vast erg moeilijk kiezen na zo'n reis! Welkom thuis en succes met landen in het normale leven weer!