Dag 33 - 3 maart - Damai

3 maart 2016 - Damai Beach, Maleisië

Het blijft maar regenen, vannacht een paar keer wakker en het donderde en kletterde. Om zeven uur belde de gids wat te doen. Besloten Bako te laten voor wat het is. Jammer, maar het is zo en we hebben er vrede mee. Toen we gingen ontbijten de Koreanen nog tegen gekomen, die wilden allemaal met ons op de foto. Heel leuk!

Wat nu te doen, want alle uitjes zijn echt op het buitenleven gericht. In de buurt was nog het Sawarak Cultural Village en daar zijn we naartoe gelopen rond half elf. Af en toe stopte het inmiddels met regenen en zagen we een beetje zon. In het Village hebben ze diverse soorten longhouses nagebouwd,  vertellen ze er over en laten ze zien hoe ze leefden en hoe er gekookt werd, etc.

longhouse damai longhouse damai 2 longhouse damai 3 longhouse damai 5

Ook was er een dansshow, erg mooi met traditionele kleding. Zo hebben we leuk de ochtend en een stukje middag kunnen doorbrengen.

dans damai dans damai 2 dans damai 3

Retour hotel daarna en binnen gebleven tot drie uur, toen stopte het met regenen en heel stiekem kwam de zon. We zijn snel aan het zwembad gaan liggen en hebben er twee uurtjes van kunnen genieten, daarna kwam het weer met bakken naar beneden. Wel lekker even hoor, die zon op je lijf.

We merken dat het richting einde vakantie gaat en het is ook goed zo. We zijn hier maar met een paar gasten, zitten vaak alleen in het restaurant, zelfs aan het zwembad. Morgen hebben we hier nog een lange dag, onze transfer is om half vijf in de middag naar het vliegveld van Kuching. We vliegen dan naar Singapore en na een paar uur door naar Nederland. Eerst maar kijken hoe het weer morgen is. Willen ook de foto's terug gaan kijken en onze top tien samen gaan stellen want je zou bijna vergeten wat een mooie, gave en indrukwekkende dingen we gezien en meegemaakt hebben de afgelopen vijf weken! Daar zijn we ons wel degelijk van bewust!

1. Corine Troost:
    3 maart 2016
    Geniet van jullie laatste dag en een goede thuisreis!
  2. Karin:
    3 maart 2016
    Het was een grootse onderneming, die er nu bijna opzit. Geniet er nog maar ff van. En alvast een goede reis naar huis.
  3. Joan:
    3 maart 2016
    Jammer dat de regentijd iets vroeger dan gepland gestart lijkt te zijn, maar jullie kunnen nu al met recht terugkijken op een prachtige reis met schitterende ervaringen. Er leuk om via jullie blog deelgenoot te zijn. Nog even genieten en dan de lange reis huiswaarts...
  4. Marga Moester:
    3 maart 2016
    Fijne dag nog morgen en daarna een goede vlucht naar huis! Tot volgende week xx
  5. Hanneke van der Burg:
    3 maart 2016
    Jammer van de regen maar behalve de orang oetan is jullie ervaring heel herkenbaar voor Maleisië! Gelukkig af en toe nog wat zon tja het weer laat zich niet dwingen! Goede vlucht morgen!
  6. Anita:
    3 maart 2016
    Jammer, maar jullie hebben een fantastische reis gemaakt en dat neemt geen mens je af!
    Nog een fijne dag morgen (met zon) en een hele goede reis terug.
  7. Anja:
    3 maart 2016
    Toch weer een prachtige dag geworden en kunnen jullie terugkijken op een geweldig mooie tijd. Een goede terug reis gewenst en tot ziens xx
  8. Wilma:
    Jammer van de regen.
    Heb wel genoten van jullie reis.
    Wens jullie een goed thuiskomst