Dag 3 - 9 april - Sydney

9 april 2018 - Sydney, Australië

Gelukkig goed kunnen slapen. Om 8 uur in the book store ontbeten en het een en ander uitgelegd gekregen. Daarna met de groep gaan wandelen. De route ging door Hyde Park, waar een groepje student soldaten aan het oefenen was met marcheren, etc bij het Anzac Memorial (uit 1934, ter ere van Australiers die in de oorlog omkwamen). Later op de dag zou een herdenking plaatsvinden bleek. We constateerden dat ze inderdaad nog wel even moesten oefenen 😉. Er liepen ook enkele veteranen rond. Kort in gesprek geweest met een man die 35 jaar bij de Australische politie had gediend en ook nog meerdere jaren daarvoor in Britse dienst. Had een hoop bling bling op zijn borst.

studenten oefenen  Hyde Park - anzac memorial  veteraan gesprek

Ook staat er een prachtige fontein in het park en een beeld  van Thomas Cook.

Hyde park - fontein  Hyde park - Thomas Cook

Daarna hebben wij de groep verlaten en zijn zelf op pad gegaan. We hebben onze i-venture card opgehaald. Daarmee heb je toegang tot meerdere attracties en de hop on hop off bus. Hadden we al in Nederland besteld. We zijn vervolgens naar het Opera House gelopen. Onderweg ook een prachtig uitzicht op de Harbour Bridge. Het is dertig graden, best wel warm, veel gedronken dus.

Opera house wij  Panorama Opera House en Harbour bridge  Opera House front  Harbour bridge

We hebben een tour binnenin The Opera House gedaan. Erg indrukwekkend. Er zijn diverse zalen en theaters.

Opera huis zaal foto

De bouw van het Sydney opera house heeft 14 jaar geduurd, architect was een Deen. Na de rondleiding gaan wandelen door de botanische tuinen (meer een park) naar een uitzichtspunt (mrs Macquarie's point) waar vandaan je een uitzicht hebt op het Opera House en de Harbour bridge tegelijk vanaf de andere kant. Hierna op de hop on hop off bus gestapt voor een toeristisch rondje door de stad. Veel is al om vijf uur dicht. We hebben iets gegeten bij de haven en daar ook een avond view gefotografeerd.

Opera house en Harbour bridge vanaf viewpoint S&L   Harbour bridge night  Opera House night

Daarna retour hotel. Zere voetjes van het vele lopen maar het was het waard!

1. Astrid:
    9 april 2018
    Fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad op naar meerdere avonturen
  2. Carla:
    Mooi
  3. Sophia Giskes:
    10 april 2018
    Wow wat een belevenis zeg jullie halen er wel alles uit om te zien leuk hoor, succes dames doe voorzichtig en nog veel reis plezier
  4. Anja:
    10 april 2018
    heerlijk om jullie daar zo te zien,mooi begin van dit avontuur! 😍
  5. Jeannette:
    Leuk hoor....
    Ben wel een beetje jaloers... hier heet het ; work as ussual 🤪
    Geniet ervan meiden! Ik blijf jullie op de voet volgen 🤣🤣
  6. Corina:
    10 april 2018
    Heerlijk om zo weer met jullie mee te reizen :-) Geniet ervan!
  7. Hennie:
    10 april 2018
    Leuk om jullie weer te volgen. Heerlijk die hop on hop off bus. Scheelt toch weer wandelkilometer met die temperatuur.