dag 4, naar Banff

20 augustus 2014 - Banff, Canada

Vroeg op pad. Via de Trans Canada Highway eerst richting Glacier National Park. Eerste stop bij Graigellaichie, waar in 1815 de laatste spijker in de treinrails is geslagen, waardoor Canada verbonden werd tussen alle zeeën.  Gisteren was het 36 graden, vandaag 18.

rail

Onze reis vervolgt gelijk aan de route van de huidige Canada Pacific Railway, de treinen rijden qua route gelijk met ons op. Onderweg nog een stop en daar ook gewandeld, bij de giant ceders nature trail.

ceders

Tussen de middag zijn we van pacific naar Mountain time gegaan dus de klok ging een uur vooruit. Na een stop bij het avalanche informatiecentrum door langs de kicking horse river en gestopt bij de natural bridge, rotsen uitgehouwd door water en erosie met prachtige stroomversnellingen er omheen.

natural bridge

Daarna door naar het toppertje van de dag: lake Louise. Een meer met een bijzondere blauwe  kleur, gewoonweg prachtig... wat kan de natuur toch mooi zijn.

lake Louise bloem  lake Louise ladies  lake louise

Overigens zijn we van de provincie British Colombia overgegaan naar de provincie Alberta vandaag. Op weg naar ons hotel stoppen we nog bij een brug waar een groot nest van twee visarenden zit. Helaas denken de arenden daar anders over en vliegen weg. Heb dus alleen een foto van vrij ver en de achterkant van de adelaar maar wat wel leuk is, is dat je daarop kan zien dat hij een vis gevangen heeft, dat dan wel weer.

vis arend

Rond half zeven zijn we in Banff. Wat een leuk stadje, veel houten gebouwen, we hebben een prachtig uitzicht op de bergen vanuit onze hotelkamer.  Vandaag hebben we Mexicaans gegeten, morgen gaan we Banff zelf verkennen.

1. Hennie:
    20 augustus 2014
    Veel plezier in Banff en omgeving. Een wandeling richting de hoodoos kan ik zeker aanbevelen.
  2. Mary:
    20 augustus 2014
    Het ziet er tot nu toe al heel leuk uit, ook zeer herkenbaar ;)
    Veel plezier.
  3. Ronald:
    20 augustus 2014
    Hoi Shirley en Lidwina, wat maken julie een mooi reis. Pas een paar dagen weg en nu al zo veel gezien en dat is nog maar het begin. Geniet er lekker van. Groetjes van Ronald.
  4. Astrid:
    Veel plezier !
  5. Nicole de Koning:
    20 augustus 2014
    Wat ontzettend leuk om deze reis zo met jullie mee te maken.
    Groetjes Nicole