dag 3, een reis/bus dag naar Vernon

19 augustus 2014 - Vernon, Canada

Gewekt om zeven uur, wie had het over vakantie? Het lijf is nog aan het vechten met de jetlag,  dus om vier uur al klaarwakker, pffff.  Na het ontbijt op weg, we hebben een lange rit voor de boeg, 440 kilometer welgeteld.

Fraser river

We rijden de stad uit richting het stadje Hope. Daar hebben we een Koffiestop. Onderweg zien we de omgeving veranderen, veel mooier, we gaan de natuur in, hoge bomen, meren, bergen. Het is genieten van het uitzicht. In Hope veel houtwerk sculpturen,  waaronder enkelen van een chainsaw competitie,  toch grappig hoe mooi die dan worden.

Chainsaw sculpture

We hebben een lunch in Merritt,  zien daar een stoere auto met koehoorn voorop en hond in de achterbak, kijken onze ogen uit naar alle mooie auto's en campers die voorbij komen en rijden daarna door naar Kelowna waar de volgende Koffiestop is.

Auto

Na nog wat stops bij wat meren met hele moeilijke namen om half zes bij ons hotel in Vernon. We zijn moe en gaan snel wat eten bij de plaatselijke Chinees.  Daarna naar de kamer, morgen worden we om zes uur gewekt en gaan dan richting Banff.  Ook hebben we vandaag de excursies geboekt voor de komende weken, er zitten wat leuke tussen hoor. We kijken er erg naar uit. Hopelijk gaan we de komende dagen wat wilde dieren spotten want dat is toch echt waar we voor gekomen zijn....

1. Karin:
    19 augustus 2014
    Dit is wel gezellig wakker worden, zo. De dag starten met een reisverslag. Ben benieuwd naar de komende verhalen. Veel plezier vandaag!
  2. Astrid:
    19 augustus 2014
    Leuk om jullie zo tevkunnen volgen
  3. Ria:
    19 augustus 2014
    Hè dames. Lijkt me een super reis! Lekker genieten, blijf jullie volgen.