Dag 7 - 6 februari - Auckland

6 februari 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Daar zitten we dus zomaar in Nieuw-Zeeland, land van de witte wolk (aotearoa). In Auckland dus vandaag. We zijn na het ontbijt heerlijk gaan rondwandelen door de winkelstraten en de haven. Afwisselend weer, soms heel stiekem wat zon, af en toe een bui. In het centrum veel drukte door mensen in allerlei soorten rugby shirts. Navraag leerde ons dat de NRL Auckland nines worden gespeeld dit weekend. Ook veel verklede mensen, we moesten er wel om lachen.

Auckland gearriveerd auckland kunst  rugby nines

Veel reclame, en terecht, voor de All Blacks natuurlijk. Daar zijn ze super trots op, hun wereldkampioenen. Alle supporters liepen overigens zonder problemen samen op, gewoon gezellig!

all blacks  rugby haka  rugby

Weer terug in de hotelkamer werden we door de reisleidster gebeld. Of we naar de lobby konden komen voor de briefing van de groep en het diner. Want ja.... Vanaf vandaag stromen we in in de groepsreis van drie weken. Wij er naartoe. Het is een groep van 24 personen. En wij, hoe zal ik dit nu eens zeggen, halen de gemiddelde leeftijd wat naar beneden.

De eerste mededeling was meteen een negatieve. Het bleek dat de rondreis op papier in tijd niet geheel klopte (er miste een dag) en er zouden meteen morgen al wat dingen geskipt worden. Tja dat wil je eigenlijk niet horen maar ja, je moet wel. We doen dus geen stadsrondrit, we gaan niet naar het seaquarium en niet naar het museum in Auckland. Wat overblijft is een bezoek aan de skytower en een catamaran cruise in de buurt van Paihia. De dag daarop was een optionele excursiedag en die gebruiken wij nu niet voor de optie Ninety Miles Beach weg naar Reingah maar voor het wel geplande programma wat diegenen die de excursie toch willen doen weer missen. Snappen jullie het nog? Wij wel, en wij zitten hier! Maar het is wel jammer dat je tussen twee goeden moet kiezen. Het zij zo, we kunnen het niet meer veranderen. Gaan gewoon lekker genieten van wat op ons pad komt! Zin in ook! Gaan nu een strak tijdschema in ivm het overbruggen van grote reisafstanden. Morgen om kwart voor zeven gaat de wekker!

1. Hendrina Sophia Van Veen-Kaaij:
    6 februari 2016
    Het wordt nog hard werken.
    Hoop dat het weer wat mooier wordt. Al is het maar droog.
  2. C&C:
    6 februari 2016
    Leuk om zo'n andere sportcultuur mee te maken!! Nu lekker slapen en morgen echt op reis!! Have fun!
  3. Linda Heijnen:
    6 februari 2016
    Wat een verhaal zeg! Volgens mij hadden wij het laatste reisschema gekregen waar wel alles gedaan werd, dus waar ze nou onderweg die dag zijn kwijtgeraakt....
    Heel veel plezier nog en leuk om elke keer jullie verslag te lezen!
  4. Anita:
    6 februari 2016
    Heel leuk om jullie verhalen te lezen. Heel veel plezier.
  5. Karin:
    6 februari 2016
    Het is net sport: af en toe moet je een verlies accepteren. Maar Cruijff zei het al: elk nadeel heb z'n voordeel. Enjoy!!
  6. Anita:
    6 februari 2016
    Wat keurig gezegd: wij halen de gemiddelde leeftijd naar beneden... Gaan jullie nu morgen wel naar het seaquarium?

Ik was een keer met een vriendin naar een meezingmiddag in Middelie. Daar zaten een paar Nieuwzeelanders die in Nederland gestationeerd waren en die vertelden ons dat de wedstrijden daar heel vriendschappelijk met elkaar omgingen... Heel anders dan in Nederland!

Have fun!
  7. Anja:
    6 februari 2016
    Daar zijn jullie dan, geweldig wat een avontuur! Veel plezier enne altijd blijven lachen natuurlijk....
  8. Marjo:
    6 februari 2016
    Daar zijn jullie dan aan de andere kant van de wereld. Ben benieuwd naar jullie avonturen daar. Geniet er van!
  9. Ria:
    7 februari 2016
    Heel veel plezier jullie aan de andere kant van de wereld.