Dag 9 - Smithers naar Prince Rupert (350 km)

24 augustus 2014 - Port Hardy, Canada

Weer een lange reisdag. Na een vroeg ontbijt richting een rivier gereden waar de zalm stroomopwaarts probeert tegen de stroom op te springen.  Een zalm kan wel 3,5 meter springen!  We hopen grote groepen zalm te zien maar het is er steeds maar 1 die springt. Ook staan er mannen met grote netten te vissen.

jumping salmon 2

Daarna bezoeken we het historische Ksan Indian Village.  Veel mooie totempalen en gebouwen met historische indianen verhalen, helaas mochten we binnen geen foto's maken.  Overigens worden ze geen indianen meer genoemd maar first natives.

Indian Village 1  Indian Village 2

Rond vijf uur in Prince Rupert aangekomen, waar we uit eten zijn geweest met een paar Engelse medereizigers met uitzicht op de haven. Daar was men ook in de haven de gevangen vis aan het schoonmaken. De restanten gooiden ze in het water en dat vond een zeehondje dan weer leuk....

cleaning fish  zeehondje

Morgen extreem vroeg op, we gaan al rond zeven uur in de ochtend richting de ferry naar Port Hardy waar we pas rond half twaalf 's nachts aankomen. Een hele dag op de boot dus. Het regent momenteel pijpenstelen hier, het was wel de hele dag droog met een temperatuur van zes graden in de ochtend en 18 in de middag.

1. Astrid:
    25 augustus 2014
    Leuk om te lezen
  2. Joke:
    25 augustus 2014
    Fijn om te lezen dat jullie zoveel moois zien. Geniet en hoop dat jullie ook op de boot iets moois mogen zien.