Dag 11 - Port Hardy naar Victoria (505 km)

26 augustus 2014 - Victoria, Canada

En weer een hele lange reisdag. Eerste stop was bij een prachtig meer, het Hoomac Lake. Je kon de wolken zien weerschijnen in het water, zo helder was het.

Hoomac Lake

Na de lunch een stop bij het plaatsje Chemaine, daar hebben ze overal op de muren wandschilderingen gemaakt, erg mooi. Een heel gezellig dorpje, met een hele goede ijs winkel waar we een  heerlijk maple sirop walnut ijsje nemen, erg aan te bevelen. Gelukkig begint de temperatuur buiten weer op te lopen, we zijn wel aan wat warmte toe ondertussen. Iedereen in de bus loopt te proesten en te hoesten namelijk.

Chemaine

Rond kwart over  ijs arriveren we in Victoria. Even wennen hoor om van de meren en bomen weer in een stad met heel veel mensen te zijn. Het ziet er gezellig uit en ons hotel is op 15 minuten van het centrum, hier blijven we twee nachten. Wel fijn want met die lange ritten hebben we wel genoeg van de bus ondertussen. We pakken even onze rust in het hotel en lopen daarna Victoria in. Langs de houses of parliament,  het Empress hotel, het BC Museum, de vele winkels en de haven. Er is veel te zien maar dat gaan we morgen doen. Lekker gegeten en terug naar het hotel.

eten in Victoria  House of Parlement by day    House of Parlement by night

Morgenochtend gaan we met een zodiac boot de zee op voor de "whale watching". We hebben er zin in en hopelijk komen we ook wat orka's tegen.

1. Astrid:
    Leuk om weer te lezen
  2. Marga Moester:
    27 augustus 2014
    Wat leuk om jullie zo te volgen. Ik heb in 1 keer 11 dagen kunnen lezen. Op ons vakantie adres hadden we geen WiFi. Ben benieuwd naar de foto's van de orka's!
  3. Anja:
    27 augustus 2014
    Heel veel plezier nog en mooi weer gewenst, erg leuk om jullie reis zo te volgen! Dat jullie de zon mogen gaan voelen en walvissen en orka's mogen gaat zien, is zeker verdiend na die busreis. groetjes Anja.