DAG 10 - 9 februari - Paihia naar Rotorua

9 februari 2016 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vroeg gewekt, vandaag een lange rit via Auckland naar Rotorua. De eerste stop is bij het Kauri museum in Matakohè.  De kauri is een sterke mammoetboom die een grote rol speelt gedurende de koloniale geschiedenis.

kauri museum  kauri museum 2

De volgende stop is Auckland, waar we (gelukkig) alsnog naar het Auckland Memorial War Museum gaan (dat oorspronkelijk op dag 4 stond gepland maar toen niet door kon gaan). Wij hebben daar zelf de meeste tijd doorgebracht bij de Maori Treasures en het oorlogs gedeelte (diverse; WW2 en Japan o.a. ). Prachtig museum!

museum Auckland  museum Auckland 3 museum Auckland 4 museum Auckland 5

Daarna doorgereden naar de eindbestemming. Helaas hebben we een probleem met de bus; de airconditioning lekt en het is of heel koud of heel warm. Dat is niet goed voor ons lijf. De groep heeft gevraagd om vervanging en hopelijk gaat dat heel snel gebeuren. Wij zijn inmiddels van de noord- naar de zuidkant gereden op het noordereiland. Rotorua heeft stomende en thermale activiteiten, bronnen, geisers, maar ook Maori cultuur, daar gaan we morgen meer van zien. Enig nadeel van de thermale geisers is de constante geur van rottende eieren, ook in de kamer. Morgen wederom vroeg op voor een druk maar leuk programma. We weten nog niet of het lukt morgen een reisverslag te plaatsen omdat we maar 2 uur gratis wifi hebben in het hotel. En ook heel belangrijk: vandaag is Andy jarig! Hieperdepiep hoera! Dikke kus en knuffel van Lidwina en Shirley.

1. NEGESO CMS:
    interesant artikel!
  2. Hendrina Sophia Van Veen-Kaaij:
    9 februari 2016
    Je moet soms wat overhebben voor je vakantie.
    Als jullie maar genieten, thuis kan je weer uitrusten.
  3. Nicole de Koning:
    9 februari 2016
    Jullie hebben een reis met ups (cultuur en natuur) en downs (geur van zwavel ) maar jullie zien wel hele mooie dingen zeg. XX
  4. C&C:
    10 februari 2016
    Mooi om zoveel geschiedenis te ervaren!!!