Dag 11 - 10 februari - Rotorua

10 februari 2016 - Rotoroa, Nieuw-Zeeland

Wat een gave dag was dit. We zitten nu in de McDonald's aan de cappuccino voor gratis wifi overigens.  Vanmorgen hebben we een excursie naar de Hobbiton movie set gedaan, de enige plek die nog qua filmlocatie volledig is vwb de opnames van The Lord of the Rings en The Hobbit.  Alle andere filmlocaties hebben ze weer moeten terugbrengen tot wat het origineel was. Oorspronkelijk stond op deze locatie alleen de Alexander Farm. Wat een prachtige omgeving zeg. Een echte aanrader ook! Er staan nu 39 Hobbit holes, het is enorm uitgebreid, en je eindigt met een drankje in Thè Green Dragon inn.

Hobbit 1  Hobbit 3

Na dit mooie avontuur met een gondel elders een berg op om daar te lunchen, daarna weer naar beneden en zijn we naar Te Puia geweest, daar zijn modderbaden, wat Maori cultuur dingen en geisers.

Te Puia 2 Te Puia 3 Te Puia 4 Te Puia 5

in de avond naar iets waar wij graag heen wilden; Tamaki Maori Village. Daar de Haka gezien en traditioneel Maori gegeten. Echt volop genoten.

Maori Village 2 Maori Village 3 Maori Village 5 Maori Village 6

Morgen een hele dag in de bus, waarschijnlijk een andere. We gaan dan naar Wellington.

1. Joan:
    10 februari 2016
    Wat zijn we geschrokken van jullie "angstaanjagende" foto... Hahaha....Geweldig! En da ook nog de hakka meemaken, wauw! Met recht een hele mooie dag. Hoe was het om je even als Bilbo Baggins te zijn?
  2. Linda Heijnen:
    10 februari 2016
    Wow wat ziet het er geweldig uit en wat een prachtige foto's.
  3. Marga Moester:
    10 februari 2016
    Wat een mooie dag hebben jullie gehad. De foto's zeggen genoeg. Ben benieuwd naar de volgende uitstapjes. Veel plezier en geniet ervan xx
  4. Annette Wolthers:
    10 februari 2016
    Is dat die leuke nieuwe man in je leven ?
  5. Anita:
    10 februari 2016
    Heerlijk dat jullie zo' fijne dag hebben gehad! Wist niet dat er geisers waren en ook niet dat de Hobbitt daar verfilmd werd.
    Hoop wel dat jullie een nieuwe bus krijgen...
  6. Cees Benschop:
    10 februari 2016
    Wat ontzettend gaf joh ... Lekker genieten dus !!!!
  7. Monique:
    10 februari 2016
    nu heb je genoeg inspiratie gehad om straks thuis een mooie haka te laten zien. of op zijn minst een selfie?
    Heel veel plezier nog dames! Geniet van het leven...
  8. Marissa:
    10 februari 2016
    gaaf zeg ladies. wat een mooie dag!! (Gelukkig hebben jullie straks de foto's nog, om je af en toe te herinneren aan wat jullie allemaal hebben gezien en gedaan :-))
  9. Ron:
    10 februari 2016
    Ja een prachtiga Haka doen jullie goed geniet ervan hoor
  10. Astrid:
    Wauw gaaf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  11. Anja:
    GEWELDIG!
  12. Nicole de Koning:
    11 februari 2016
    wat maken jullie bijzondere dingen mee.
    Mooie foto's ook. Ik ben wel benieuwd wat jullie hebben gegeten want ik weet niet wat je als Maori eet.