Dag 10 - Prince Rupert naar Port Hardy

26 augustus 2014 - Port Hardy, Canada

Een hele lange dag. Om vijf uur gewekt. Ontbijt en door naar de haven, daar de ferry op. Half acht weggevaren. Helaas een regenachtige koude dag dus daarom ook een hele lange zitdag. Veel mist en weinig zicht daardoor.  Pas om half twaalf  's nachts komen we aan in port Hardy.  Snel naar het hotel dat een betonblok bij de haven blijkt te zijn met muffe kamers. We zijn eigenlijk te moe om er wat van te vinden. Onderweg niet veel gezien op zee. Er waren wat walvissen te zien, ik heb ze allemaal gemist. Lidwina heeft wel snel ergens 1 staart gezien. Geen foto's. Wel veel springende zalmen gezien, bijzonder hoor hoe hoog die kunnen springen. En een zee arend, ver weg hoog in een boom.  Hopelijk morgen een productievere dag. Ook dan Veel kilometers te verrijden, richting Victoria.

ferry  jumping salmon 3

1. Sofie:
    26 augustus 2014
    Jemig wat jammer dat jullie tijdens de boottocht zulk slecht weer hadden. Het is een van de mooiste boottochten ter wereld. (ik heb de foto's nog van 9 jaar geleden, kom maar kijken...) Geniet van Vancouver Island! Victoria is een leuke relaxte stad.