Dag 12 - Victoria

27 augustus 2014 - Victoria, Canada

Vandaag een dagje Victoria. Lekker weertje ook, heerlijk!  De ochtend zijn we gaan whale watchen. Dan droom je van springende orka's en walvissen die Langs zwemmen, onderduiken en dan hun staart laten zien natuurlijk. Hmmmm de werkelijkheid viel wat tegen. Geen orka gezien, die waren op vakantie. Wel 2 walvissen, maar dat ging allemaal zo snel dat foto' s maken bijna onmogelijk waren. Ons bootje lag namelijk steeds veraf. Maar: we hebben een geweldige dag gehad. We mochten ons in bijzonder leuke en afslankende pakjes hijsen op de zodiac boot tegen de kou op het water en in de wind. We hebben walvissen gezien  we hebben de staarten gezien, we zijn met het zodiac bootje heel snel de oceaan opgevaren en we hebben ook grote zeeleeuwen gezien, alhoewel dat dan weer in de nevel was. Gelukkig toch nog wat veraf foto's van alles kunnen maken. Fantastisch om mee te maken!

whale 1  Whale 2

Whale 3  Whale 4  Whale 5

We zijn 's middags naar Royal BC Museum geweest. Wat een prachtig museum! Ze hebben een natural history gallery,  een modern history gallery, een first People gallery.

RBCM  RBCM 1  RBCM 2

Daarna lekker gewandeld door de winkelstraat en 's avonds heerlijk zalm gegeten.

1. Hennie:
    28 augustus 2014
    Rood staat jullie wel heel goed hoor. Kleed ook zo slank af zo'n pak. Leuke foto's trouwens!
  2. Anja:
    28 augustus 2014
    Gelukkig wat beter weer en fijn dat jullie zo een mooie belevenis hebben gehad, spannend hoor!