Dag 6 - 12 april -Tasmanie / Hobart

12 april 2018 - Hobart, Australië

De wekker ging al vroeg, om 04:45 uur. Onze vlucht naar Tasmanie vertrok namelijk om 0730 uur. Na een ontbijt op het vliegveld en anderhalf uur vliegen, gearriveerd op het eiland Tasmanie, ooit ontdekt Door de Nederlandse Abel Tasman. Hier wonen 500.000 mensen en het is ongeveer net zo groot als Nederland.

We zijn naar Bonorong Wildlife Sanctuarium geweest, een dierenopvangcentrum. Helaas was het aan het regenen vanaf het moment dat we geland waren maar dat mocht de pret niet drukken. Na het zien van diverse Australische dieren kwamen we bij een enorm veld met Kangaroos. We hadden een klein zakje voer, soort granen en dat wisten ze. In no time dus die lieve beesten om ons heen. Er waren kleintjes maar ook grote volwassenen. Als ze staan dus ook nog groter dan ons. Maar ze waren rustig en heel lief. Gigantisch gaaf als ze uit je hand eten.

Bonorong Wombat Quoll   Echidna

Kangaroos L3  Kangaroos L1  Kangaroos L2 Kangaroos L4 Kangaroo baby Kangaroos S2 Kangaroos S1 Kangaroos S3 Kangaroos S4 Kangaroos S5  Kangaroo kop

Daarna naar MONA,  museum of old and New art. Een bijzonder museum, neergezet door een rijke man.

Museum tattoo Museum wand L Museum vrachtwagen

's avonds gegeten bij een heerlijk vis restaurant. Ondertussen konden we een beetje opdrogen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Astrid:
    Leuke foto's
  2. Karin:
    12 april 2018
    Wat lief, die kangaroos. En wat een druk programma!
  3. Anita:
    12 april 2018
    Hebben jullie ook wombats gezien? En de Tasmanian Devils?
  4. Hennie:
    12 april 2018
    O wat zijn dat toch mooie en lieve beesten en wat genieten jullie prachtig daar
  5. Carla:
    Zo leuk
  6. Sophia Giskes:
    12 april 2018
    Ziet er geweldig uit wat een belevenis is dit zeg!!!
  7. Annette Wolthers:
    Cool!
  8. Lidwina:
    12 april 2018
    Jazeker, Anita, op foto 2 staat de omvat, erg schattig diertje . De devil wel gezien, maar hier geen foto opgezet. Was erg mooi met die kangoeroes, ze zijn erg sterk hoor en trekken het voer uit je handen !!
  9. Hendrina Sophia Van Veen-Kaaij:
    13 april 2018
    Wat een belevenis met die kangoeroes.
  10. Hendrina Sophia Van Veen-Kaaij:
    13 april 2018
    Wat een belevenis met die kangoeroes.