Dag 16 - Flinders Range National Park naar Coober Pedy

22 april 2018 - Coober Pedy, Australië

Op tijd opgestaan voor de langste reisdag van de vakantie. Over onder andere Highway 1 rijden we naar Cooper Pedy waar we rond  vijf uur aankomen. Dit is een voormalig mijn stadje. Ze vonden hier opaal. In de vroegere mijngangen zijn huizen, een hotel en zelfs een kerk gebouwd.

Highway 1  Bus

Bij aankomst stappen we over in een 4 weel drive die ons over een maan landschap langs een enorm dingo hek richting uitgangspunt bovenop een berg brengt om aldaar te kijken naar een zonsondergang. Het wemelt daar van de vliegen en we gebruiken dan ook de vliegen netjes die we daarvoor gekocht hebben.

Dingohek bord Dingohek Coober Pedy omgeving Omgeving coober pedy 2 Omgeving coober pedy 3

Tijdens de zonsondergang eten we pizza, drinken we een wijntje en kijken naar de vele sterren die opkomen.

Zonsondergang 1 Zonsondergang 2  DSC00207  Zonsondergang 4 Vliegen en netje L en S

Vervolgens bezoeken we een ondergrondse kerk en gaan we retour hotel waar we inchecken in onze ondergrondse grot kamer. Beetje oubollig maar erg uniek en speciaal!

Kerk 1  Kamer grot

1. Corine Troost:
    22 april 2018
    Gaaf! Coober Pedy heb ik nog niet gezien, staat op mijn wensenlijstje voor als ik weer Down Under afreis!
    Geniet van de prachtige sterrenhemel in de outback! Buiten in een swag slapen als je de mogelijkheid hebt hoor!!! Een echt Australische ervaring!
  2. Nicolette:
    22 april 2018
    Wauw wat een zonsondergangen zeg. Prachtig!
  3. Hennie:
    22 april 2018
    Leuke foto’s van een bijzondere belevenis.
  4. Hendrina Sophia Van Veen-Kaaij:
    22 april 2018
    Leuk om hiervan mee te mogen genieten.
  5. C&C:
    22 april 2018
    Die netjes staan jullie prachtig 😁
    Gave plaatjes dames!!
  6. Ron:
    23 april 2018
    Prach tige zonsondergang en id een uniek hotel kamertje. Geweldig
  7. Anja:
    23 april 2018
    geweldig, die ervaringen en herinneringen neemt niemand jullie meer af!
  8. Anita:
    23 april 2018
    Ik heb alle dagen net gelezen (was met vakantie) en ik geniet met jullie mee!
    Wat een reis... ik ben jaloers...
  9. Mariska Hooijer:
    23 april 2018
    mooie foto's en de netjes zijn super. Heb je daar echt wel nodig. Geweldige ervaring lijkt mij dat in een grot slapen. Echt bijzonder.
  10. Joan:
    24 april 2018
    Wat een mooie pics weer, Shirley! Het is allemaal zo mooi en uniek, dan neem je die vliegen wel voor lief... (staan jullie allercharmantst, die netjes 😁)!