Dag 24 - 23 februari - Christchurch

23 februari 2016 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

We hebben na het ontbijt afscheid genomen van de groep en ze nog even uitgezwaaid. Wel raar hoor dat zij al terug naar Nederland gaan en wij nog niet. We beseffen ons ook dat we drie mooie weken gehad hebben. We hebben heel veel in de bus gezeten maar ook zo verschrikkelijk veel moois gezien. Over tot de orde van de dag. We hebben besloten om vandaag naar Orana Wildlife Park te gaan. Deze stond in de top 10 van de what to do when you are in Christchurch lijst.

Orana

Ze zijn daar ooit gestart met 22 dieren en hebben er nu meer dan 300.  Het is een kleinschalig maar mooi park met veel ruimte voor de dieren. Ze krijgen geen subsidie en doen het van giften en betalende klanten. Met veel liefde en goede zorg. Je kan daar op bepaalde voedertijden het verhaal van/over de dieren horen.

Wat apart is, is dat je giraffen kan voeren. Je krijgt dan van de verzorgers een takje met bladeren en dan schrapen die giraffen met hun tong (met heel veel kracht) de blaadjes er af. Ze komen heel dichtbij met hun kop en dat maakt het heel bijzonder. Wat een mooie dieren en een leuke ervaring!

giraf L Giraf S

Van de verdere dieren even een compilatie van foto's (o.a. de Kea uit Nieuw Zeeland en de Tazmanian Devil uit Australië):

KEA  aap 2 tazmanian devil gorilla

Ook, en dat is echt gaaf en ook wel eng, maar wij zijn stoere meiden, kan je met een truck met daarop een kooi de leeuwenkooi ingereden worden. Zij voederen de leeuwen en die springen tegen en op de kooi. Je staat zelf midden in de kooi en het is echt heel bizar om mee te maken.. Je moet aan heel veel veiligheidsvoorschriften voldoen en er is maar een beperkt aantal staplaatsen op deze korte rit. Het zijn enorm grote leeuwen! En wild, geen tamme. Ze doen dit op deze manier zodat ze de beesten dan goed van opzij en van onder kunnen bekijken en zo dus goed kunnen controleren. Wat was dit gaaf om mee te maken zeg. Wat een prachtige exemplaren ook.

Lion encounter  Lion encounter 3 Lion encounter 4 Lion encounter 5 Lion encounter 6  leeuw

Het was weer een mooie dag. Na het eten zijn we de koffer gaan pakken. Morgenochtend vertrekken we na het ontbijt naar het vliegveld voor een lange vliegreis naar Singapore waar we ' s avonds aankomen. We hebben daar 1 overnachting en vertrekken de volgende middag weer richting vliegveld voor de volgende fase van de reis.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anita:
    23 februari 2016
    Meiden, wat een ervaring, in die leeuwenkooi! Te gek!!!
    En dat jullie dat gedurfd hebben...
    Welke foto was van de Tasmanian Devil?
  2. Lidwina:
    23 februari 2016
    Klik maar op de fotos Anita , dan kun je het zien !!
  3. Linda Heijnen:
    23 februari 2016
    Wat gaaf zeg! Zo dichtbij kom je normaal nooit.
  4. Corine Troost:
    23 februari 2016
    Super kicken die leeuwenkooi! Spannend ook! Mooie foto's ook weer van al die prachtbeesten! Fijne reis naar Singapore (en verder)!
  5. Hennie:
    23 februari 2016
    Jeetje meiden, wat maken jullie een fantastisch reis!! Heb nig wat in te halen, maar het is erg leuk om jullie dagelijkse verhaal te lezen.
  6. Mariska Hooijer:
    24 februari 2016
    Die leeuwenkooi is echt gaaf. Leuke dag weer gehad zo te lezen. Goede vlucht naar Singapore.