Dag 27 - 26 februari - Kuching

26 februari 2016 - Kuching, Maleisië

busje borneo)

Om negen uur opgehaald door John. We maken een stadsrondrit door Kuching. Kuching betekent kat in het Maleis. Er staan diverse grote beelden van katten in de stad en er is zelfs een kattenmuseum. En die hebben we ook bezocht (maar stelde weinig voor). De bevolking is vooral islam maar ook hindoe en christelijk,  er zijn diverse tempels, moskeeën en dergelijke. We bezoeken de stadhuizen in Noord en Zuid, gaan naar chinatown en zien het leven op de sarawakrivier. De Engelse familie Brooke heeft Sarawak meer dan 70 jaar bestuurd. We lopen wat rond, er is veel auto en brommerverkeer en bar weinig Europese mensen. In de middag hebben we beiden een dipje, We zijn allebei snipverkouden en de moeheid slaat opeens toe na 26 dagen in hoog tempo geleefd te hebben. Het tempo ligt hier anders, en we moeten duidelijk even wennen met ons door de verkoudheid te volle hoofd. Morgen gaan we weer op pad, dat is fijn, hopelijk doet het lijf dan ook weer mee. Dan gaan we met de bus en boot het Park Baku in.

stadhuis tentoonstelling kattenmuseum kat chinatown visser op rivier

1. Hendrina Sophia Van Veen-Kaaij:
    26 februari 2016
    Het lijkt wel op hard werken, maar dan wel heel leuk afwisselend werk. Geniet er maar van. Thuis kan je uitrusten.h
  2. Anja:
    27 februari 2016
    logisch dat jullie vermoeid raken, hoop dat er wat rust gepakt kan worden en zo de verkoudheid weggestuurd wordt. xx groetjes Anja.