Dag 28 - 27 februari - Kuching

27 februari 2016 - Kuching, Maleisië

Gisteren vroeg te bed en dat had ons goed gedaan. Vanmorgen weer op tijd op want we zouden naar Bako National Park gaan. Met de boot het mangrove bos in om o.a. de neusaap te bekijken. Het liep echter anders. We hadden het al flink horen regenen gedurende de nacht en toen we 's morgens het gordijn openden was dat nog steeds het geval. Heel veel regen, de straten stonden zelfs blank, en het onweerde. Meteen hadden we al het gevoel dat dit wel eens zou kunnen betekenen dat de excursie niet doorging. Met regen en onweer in een boot op de rivier is natuurlijk best onveilig. Na het ontbijt kregen we een belletje: het kon niet doorgaan. Onze chauffeur was onderweg, maar stond in de file, om hierover met ons te praten. Zo gezegd, zo gedaan. Het voorstel was om de komende woensdag, een rustdag, om te wisselen met vandaag, met de nodige excuses. Natuurlijk geen probleem en alle begrip. Maar ja, wat doe je als alles blank ligt en het met bakken naar beneden komt? Inderdaad... in de hotellobby aan de koffie. We zaten niet alleen!

koffie L koffie s

Elk nadeel heb zijn voordeel, zei ooit iemand. Onze verkouden lijven kregen zo wat tijd om te herstellen.

regen 1 regen 2 regen 4 regen 3

Rond een uur of 1 stopte het met regenen en zijn we wat gaan wandelen, We zijn richting Chinatown gewandeld en het Indiase deel. Daar een grote "mall" ingedoken. Goede keus, want er was een Starbucks. Heel vervelend, want toen moesten we weer aan de koffie. Het was jammer dat we niet naar de neusapen konden maar het was gewoon niet anders. Dus zelf maar voor neusaap gespeeld.

neusapen

Morgen reizen we richting Batang Ai. De weersvoorspelling voor de komende week is helaas niet best. Veel bewolking en regen. Laten we hopen dat het morgen meevalt want dan staat voor ons op het programma waar we voor kwamen: het bezoek aan Semenggoh Wildlife Rehabilitation Center. We gaan duimen en hopen dat het meevalt. We zitten twee dagen in een afgelegen hotel in het regenwoud, dus zeer waarschijnlijk geen wifi. We gaan er met een longtail boot heen, de koffer mag ook niet mee, alleen een tasje met wat spulletjes. Jullie merken het vanzelf weer als we de mogelijkheid hebben .....

1. Linda Heijnen:
    27 februari 2016
    Jammer van vandaag, maar helaas heeft niemand invloed op het weer. Heel veel plezier morgen, ben zo benieuwd of jullie orang oetangs gaan zien. Hoop het wel en anders gewoon die parkwachter omkopen om langer te mogen blijven :-)
  2. Hanneke van der Burg:
    27 februari 2016
    Klinkt spannend allemaal!!! Leuk hoor ik hoop voor jullie dat het weer verbetert! Verkouden ben ik hier ook geen wonder met onze groep! Geniet er maar lekker van!
  3. Wilma:
    27 februari 2016
    Hebben jullie nog leuke spulletjes gekocht in de indiaase mall?
  4. Joan:
    27 februari 2016
    Zelfs als het pijpenstelen regent, blijven jullie de zonnetjes in huis... Altijd goed om van de nood een deugd te maken en eens lekker bij te tanken. Het klaart vast op, we gaan hard voor jullie duimen, komt het vast goed met neusaapjes kijken!
  5. Anja:
    27 februari 2016
    ik ga met jullie mee duimen voor mooi weer en weet wel zeker dat er prachtige dagen aankomen. Die keus is al gemaakt, altijd voor positief kiezen helpt en dat is wat jullie ons steeds weer laten zien, heerlijk!
  6. Ron:
    28 februari 2016
    @ prachtige neusapen gezien hahaha
  7. Scott:
    28 februari 2016
    Klinkt erg leuk! Veel plezier ook morgen weer en spannend in zo'n hotel in de jungle, gaaf ook! Groetjes Scott
  8. Anita:
    28 februari 2016
    Wat erg, al die regen...
    Maar vandaag geen mail, dus julliie zitten in...het regenwoud!
    Liefs....