dag 2 - Stadstour Vancouver en de eerste beer is gespot!

18 augustus 2014 - Vancouver, Canada

Vanmorgen hadden we een stadstour door Vancouver. Erg leuk hoor, veel informatie ook meteen. Zo wonen er 600.000 mensen (we hebben ze niet geteld), moeten alle nieuwe gebouwen earthquake bestendig gebouwd worden en komen er ook veel mensen van buiten de stad. Aangezien het nu weekend is, is het ook erg druk.

De stadstour bracht ons onder meer naar Stanley Park, de Capilano Suspension Bridge, Canada Place  en Granville eiland.

In Stanley Park gestopt bij de totempalen.

Totempoles at Stanley Park

En de eerste beer is gespot hoor, ging ook vriendelijk met ons op de foto:

Brother bear

Bij de Capilano Suspension Bridge zijn we erg actief geweest, eerst de zeer beweeglijke brug zelf over, daarna de treetops adventure (hoog in bomen wat bruggetjes over) en toen de cliffwalk,  langs bomen en rotsen omhoog wandelen. Prachtige natuur en dat zo dicht bij de stad. Ook nog even een fotostop bij de lions gate bridge.

Capilano suspension bridge fotostop    Capilano suspension bridge

Lions gate bridge

Erg handig deze tour,  je ziet veel in korte tijd. Ook gestopt bij Granville island met een markt, haventje en restaurantjes. Daar, ja, ja, onze eerste cheesecake gegeten!

We zijn ook nog langs wat plekken gereden en niet uitgestapt. Daar in de middag naartoe gewandeld, bij Gastown de stoom klok bekeken en gehoord. Daar ook de starbucks bezocht en gegeten bij the old spaghetti factory. Was echt heerlijk! Morgen vroeg op voor de reis naar Vernon.

1. Astrid:
    18 augustus 2014
    Fijn dat jullie het naar je zin hebben. Geniet ervan...goede reis vandaag
  2. Joke:
    18 augustus 2014
    Heerlijk om te zien dat jullie het zo fijn hebben. En de eerste beer gespot zo snel is toch niet te geloven. Geniet en hoop dat Vernon ook zo mooi zal zijn.
  3. Annette Wolthers:
    Gevaarlijke beer....
  4. Hennie:
    18 augustus 2014
    Zie dat jullie met blote armen lopen. Wij zijn inmiddels toe aan een trui op kantoor :-)